آیینه کامیابی

آیینه کامیابی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

 

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما رابا آدرس kamyabi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.





 
برخي از عواملي که در يک ارتباط سالم نقش دارند ثابت هستند، يعني چيزهايي که شما نمي‌توانيد آنها را تغيير دهيد. اما عوامل ديگري هستند که مي‌توانيد با کارکردن روي آنها رابطه‌تان را بهبود بخشيد. شناختن اين عوامل براي هر کسي که ازدواج کرده يا قصد ازدواج دارد، مهم است. اين عوامل در اين 10 شاخص ازدواج سالم فهرست شده‌‌اند:                                                   
 
برقراري ارتباط درست: زوج‌هاي خوشبخت با يکديگر صحبت مي‌کنند و به صحبت‌هاي يکديگر گوش مي‌دهند. اين زوج‌ها مي‌دانند که عوامل بيروني که باعث حواس‌پرتي مي‌شوند يا روي عواطف فرد اثر مي‌گذارند، مانع ارتباط درست مي‌شوند و راه‌هايي را پيدا مي‌کنند تا هنگامي که خودشان و همسرشان آماده هستند، بر اين عوامل غلبه کنند.
                                        
برخورد با تعارض‌ها و اختلافات به شيوه مثبت:پرهيز از بيان اختلافات و تعارض‌ها عامل شماره يک طلاق است. روابط مستحکم زن و شوهر به توانايي آنها بر غلبه بر اين اختلافات به شيوه‌اي مثبت بستگي دارد.
 
داشتن انتظارات واقعي: هنگامي كه دو نفر براي اولين‌بار ديدار مي‌کنند، حداکثر تلاش‌شان را مي‌کنند تا خطاهاي‌شان را بپوشانند. اين شيوه‌اي عادي است، اما زن وشوهر بايد بدانند با گذشت زمان خود «واقعي» شخص بروز خواهد کرد. روابط بين دو فرد در طول زمان تکامل پيدا مي‌کند، اما داشتن انتظارات غيرواقعي از همسر، يا از رابطه با او، باعث ايجاد استرس غيرضروري مي‌شود.
 
توجه کردن به جزئيات زندگي همسر:افرادي که ازدواج‌هاي پايداري دارند به خوبي همسرشان را مي‌شناسند. آنها از وقايع عمده زندگي گذشته همسرشان خبر دارند و از چيزهاي دلخواه و چيزهاي مورد تنفر او، اميدها و نگراني‌هاي‌شان آگاهي دارند و اين اطلاعات را با تغييرات دنياي همسرشان به روز مي‌کنند.
 
تجربه کردن واکنش‌هاي دوجانبه مثبت بيشتر نسبت به واکنش‌هاي منفي: برخي از پژوهش‌ها نشان داده‌اند در ازدواج‌هاي موفق، تعداد واکنش‌هاي مثبت 5 برابر بيش از واکنش‌هاي منفي است. دادن پاسخ مثبت به خواسته همسر براي توجه کردن به او – چه سوالي داشته باشد، چه دست کمک به سوي شما دراز کند، چه تنها در حد يک نگاه باشد- رابطه‌ شما را مستحکم‌تر مي‌کند.
 
ايجاد اعتماد: اعتماد به تدريج ساخته مي‌شود، اما برقراري روابط صادقانه و عمل کردن به وعده‌ها، باعث تسريع ايجاد اعتماد مي‌‌شود.
 
گذراندن وقت با يکديگر: داشتن تجربه‌هاي مشترک روش مناسبي براي تقويت رابطه با همسرتان است. زوج‌‌هايي که به انجام کارهايي مي‌پردازند که هر دو از آن لذت مي‌برند يا وادار مي‌شوند که کارهايي را با هم انجام دهند، رابطه سالم‌تر و قوي‌تري دارند.
 
ارزش‌هاي مشترک: زوج‌هايي كه در شروع زندگي طيف گسترده‌اي از ارزش‌هاي مشترک دارند- در مورد چيزهاي مهم در زندگي توافق دارند- بخت بيشتري براي ايجاد رابطه مستحکم دارند.
 
مسووليت‌هاي مشترک: هم زن و هم شوهر براي پرورش‌دادن رابطه‌شان، حفظ جريان آرام امور خانه و کار کردن براي رسيدن به اهداف مشترک متعهد هستند. اينکه تنها يکي از دو نفر بار اين مسووليت‌ها را به دوش بکشد، باعث ايجاد نارضايتي مي‌شود.
 
سازگاري با تغيير:افراد و رابطه‌ها در طول زمان دگرگون مي‌شوند. بايد انتظار اين تغييرات را داشته باشيد، نه اينکه از آنها بترسيد. انتظارات افراد از رابطه دوجانبه ممکن است تغيير کند. همسران لازم است توانايي صحبت کردن در مورد اين تغييرات و يافتن راه‌هايي براي سازگارشدن با آنها را داشته باشند.
منبع: FamilyLife

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 1 شهريور 1390برچسب:, ] [ 18:55 ] [ مجتبی کارگران ]

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اگرمیخواهیدارامش رالمس کنید انرا از دیگران دریغ نکنید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 123
بازدید کل : 44891
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1

شروع کد تغییر شکل موس -->


دریافت كد ساعت

كد موسيقي براي وبلاگ